Den sunde smoothie

0
229
Jordbærsmoothie

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det er sommer, det er varmt og du orker næsten ikke at få noget stort måltid ned, som fylder meget i maven. Det kan være svært at få et regulært måltid ned i sommervarmen, men det er jo nødvendigt og ekstremt vigtigt i forhold til din træning. Det er her smoothies kommer ind i billedet.

Hvorfor lige smoothies?

Der er jo ikke noget som en frisk let sag i hedebølgen. En smoothie skal gerne nydes kold og med masser af sunde og nærende ingredienser. En god smoothie giver faktisk rigtig meget næring, og er flydende og er derfor også noget lettere at få ned end et fast måltid. Det føles bare mere rart i maven ikke at skulle slæbe på et tungt måltid i længere tid. Du kan selv bestemme hvilke ingredienser du kommer i din smoothie og dermed hvilke gode ting den skal gøre for dig. En anden god ting er, at de kan bruges som mellem måltid og du kan selv let lave dem.

Lav din egen smoothie

Du skal bare bruge en blender og putte alle ingredienserne nævnt forneden i blenderen (put ikke pebermynten i). Du blender det hele sammen, indtil der ikke er klumper i og så er din smoothie klar til at blive indtaget. Den gode og sunde smoothie indeholder et højtprotein indhold og gode kulhydrater & vitaminer fra frugter og bær.

Ingredienser:

Jordbær smoothie med proteinpulver

20g proteinpulver (eget valg, dog kan jordbærsmag anbefales eller bare uden smag)

50g frosne hindbær

35g frosne jordbær

2,3dl mælk (Skummet mælk eller let mælk)

Pynt med pebermynte

 

Råd

Du kan med fordel sætte din smoothie ind i køleskabet i 10-15 min. som får smagen til at sætte sig lidt og gøre din smoothie mere kølig. Det gør den ekstra frisk og lækker.