4 simple træningstips der gør en forskel

0
260
kvinde med håndvægte

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Her finder du fire træningstips, der er meget simple, men som kan gøre en stor forskel for din træning og udbyttet af den.

1 – Drik vand før og efter træning

Vidste du, at væskemangel kan nedsætte din udholdenhed med op til 10 procent? Det er ingen nyhed, at det er vigtigt at drikke 2-3 liter vand hver dag, men på træningsdage bør du drikke mere. Drik omkring 250 ml vand en halv time før din træning, og drik også en halv liter vand efter træningen. På den måde sørger du for at holde kroppen hydreret og undgår at sænke udholdenheden.

2 – Spis lige efter din træning

Det er en god ide at få noget i maven umiddelbart efter din træning, og helst inden for den første time. Kroppen bliver forsynet med den nødvendige næring til at begynde restitutionen. Det behøver ikke være et stort måltid – du kan for eksempel snuppe en banan og en proteinbar, så kroppen får lidt at arbejde med.

3 – Vælg trådløse høretelefoner

De fleste lytter til musik under træning, fordi det er motiverende og gør træningen sjovere. Ledningerne fra høretelefonerne kan dog hurtigt være i vejen, og er træls at være tvunget til at have telefonen på sig. Når du vælger trådløse høretelefoner, kan du frit bevæge dig, og du kan lade telefonen ligge på gulvet, når du styrketræner. Trådløse høretelefoner findes i mange afskygninger, og du kan se udvalget her.

4 – Forbered en spilleliste

Apropos musik kan du også med fordel forberede en spilleliste hjemmefra, som indeholder de perfekte sange til din træning. På den måde bliver din træning ikke afbrudt af, at du skal skifte sang midt i det hele, fordi den ikke passer til din træningsrytme. Hvis du løber intervalløb, kan du også mikse sangene så de spiller i fx 30, 20 og 10 sekunder, så du ikke selv skal holde øje med tiden.