Kom godt i gang med træningen

0
90

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det sker ofte, at man rammer ind i perioder, hvor motivationen til træning ikke er så stor, og det betyder ofte, at man har noget af et bjerg at kravle op af igen, når man endelig kommer i gang igen. Muskler er hurtige om at forgå, og derfor kan bare et par ugers manglende træning virkelig sætte sig i benene og armene. Derfor gælder mange af de samme ting for helt nye til træningens verden og for dem, der har haft sat træningen på pause i en periode – og den vigtigste af disse er at starte langsomt op.

Brug en motionscykel til at sætte gang i benene

Når man har motivationen til at træne, så vil man gerne hurtigt kunne se resultater, men det leder ofte til skader, fordi kroppen simpelthen ikke er vant til den belastning, som den udsættes for. Dette kan man undgå ved at starte stille og roligt op – og her er en motionscykel guld værd. Cykling er én af de motionsformer, der belaster kroppens led mindst muligt, og motionscyklen er derfor særligt god til dig, der er på vej tilbage fra en skade, eller til dig, der gerne vil tabe nogle kilo. Når man først kan cykle længere distancer med højere intensitet på en motionscykel, så har man forberedt kroppen på træningen, der således ofte bliver mindre skadesfyldt efterfølgende.

Udvid træningen langsomt og sikkert

Når man er kommet i gang med træningen, så handler det om at bygge mere og mere på gradvist. Her er det dog fortsat vigtigt, at man træder varsomt til at starte med, for at kroppen kan vænne sig til de nye belastninger, den bliver udsat for. Det kan f.eks. være en fordel at starte med at løfte meget lette vægte, som man nemt kan klare, blot for at lære kroppen de nye bevægelser, den ikke er vant til. Herefter kan man øge belastningen mere og mere – og til sidst ender man med at være i topform.